onsdag, juni 23, 2010

Grunn. Grunnere. Ferdig grunnet.


Dagen i dag kan stort sett oppsummerast på desse bileta. Leikehuset me har kjøpt må grunnast før montering, og den jobben vart gjort i dag. Eg må innrømme at eg fekk litt skrekken i meg når eg såg kor mange delar leikehuset kom i, men etter å ha sortert litt plankar ser eg at det er ein logikk i det heile. Nervene har roa seg igjen, og eg trur rett og slett at Herr Fe og eg skal klare å setje det saman. Det neste på tapeten nå er at dei flatene som skal vende inn i hytta skal malast med kvitmaling. Utsida malar me først når huset er ferdig montert.

Å, kor eg gler meg. Postkassa som skal henge på hytta vart innkjøpt for mange år sidan. Det samme med blomsterkassen og masse anna dill dall :)


I bakhagen har me nå ein fiks ferdig terasse. HERLIG! Trappa ut der er imidlertid ikkje bygd enno, så eg venter litt med å knipse bilder.


Ynskjer alle som ein ei fortreffeleg Sankt Hans feiring i kveld :)

Stor klem frå Linda

13 kommentarer:

Tuppelure sa...

Mye jobb men du så kjekt det er når lekehuset er ferdig! Gleder meg til å se hva du finner på. God sankthans til deg og dine!

beate sa...

heldiggrisen Linda som får lekestue!!! jeg vil også ha... på vegne av min lille loppe selvfølgelig...hi,hi

gleder meg til å se den ferdig!!

nyt kvelden

klem beate

Kathrine 'Glimt' sa...

den blir nok kjempefin ;)
har sett den utstillt og har den på ønskelisten til min lille håpefulle ! :))

Wendla sa...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet:)

Ms BOB sa...

Ååååå. Er litt misunnelig på den lekestua. Prinsessa her kunne nok gjerne tenke seg en sånn en, ja..... Gleder meg til å se det den ferdig hytta, den blir nok riktig så flott om jeg kjenner herr og Fru Fe sin stil riktig....

Ellen sa...

Så spennende!Jeg hadde blitt sprø av å vente på 'sammensetningen':)Man vil jo bare komme i gang med pyntingen, ikke sant?Ser levende for meg at du har planene klare for den lekestua ja!Det blir morsomt å se bildene!Kos deg med grunn grunnere så lenge!Fiiin St.Hanskveld til dere!

Marta - livet på landet sa...

Å, så gøy det høres ut med lekehus!!
Jeg vil også ha!:) Men til tross for 600 kvadratmeter tomt, tror jeg ikke vi har plass:( Lang og smal tomt som ikke er noe lett å "innrede".
Kanskje i et annet liv!:)

Gleder meg til å se bilder når alt står ferdig!

Eli Betten sa...

Oj, så spennende det er! Og så gøy det er med lekestue. Vi har en vi også, men den er skjeiv og falleferdig. Og mr. handyman er ikke helt enig med seg selv om hva han skal gjøre - rive eller fikse :) Den som venter får se ;)
Gleder meg til å se deres ferdig. Du er så inspirerende :D
Eli Ü

Knitgirl sa...

Vi er akkurat ferdige med samme jobben, det vil si å ha visir på lekehuset. Desverre regner det hele tiden her så vi får ikke satt opp huset før det gir seg. Jeg trodde jeg var lur da jeg bestilte lekehus som ikke er i vanlig tre men med vegger som skal slammes...Nå er jeg ikke så sikker lengre...
Lykke til med lekehuset, det blir spennende å flge med på, jeg poster vel ferdigbilder av vårt i Oktober en gang hvis denne elendige sommeren fortsetter slik her nord;_)

@afjo72 sa...

Hehe, dette er det så gøy å følge med på!! Kjenner at jeg jammen gleder meg til å se det ferdige resultatet jeg også - synes kanskje vi voksne at dette er mer spennende enn småttisene...? ;o)

Ha en strålende torsdag!

E:-) fra k(a)os(e)heimen sa...

Så flink! Det minner meg på at den jobben står for tur med vårt lekehus også... Det ligger i deler i garasjen i påvente av grunning og "grunnmur". Gleder meg til å følge fortsettelsen!

g u r o sa...

Du må vere ein av dei mest effektive arbeidsjarna eg veit om! :)
Imponert! -og litt misunneleg, for eg er ei sømlehøne..

Ha ein god dag!

Marie sa...

Eg hadde ei koslig lekehytte når eg var liten. Bitte liten hems og retro tapet med små kvalpar og hundar og ute oppå taket vaks det gras :) OG selfølgelig front porch..
those were the days!
Heldige ungar som får lekehytte!
Driftige foreldre!
Marie

Related Posts with Thumbnails