onsdag, januar 20, 2010

Rykande fersk



Kulda ser ikkje ut til å sleppe taket, og eg har funne fram garnkorga og er i gong med å lage litt gode og varme klede til ungane. Dei som har fulgt bloggen min desse seks åra eg har blogga, hugsar sikkert at eg laga haugevis av huer før i tida.


I går fekk eg aldeles dårleg samvittigheit fordi minstemann har  ikkje fått eit einaste mamma-laga plagg enno. Derfor mekka eg saman denne hua i fykens fei, etter ei oppskrift eg dikta for nokre år sidan. Dei brune strømpene strikka eg til Alma, og ved å fjerne blomstrane som hang på dei, passar strømpene vel så bra til ein gut. Oppskrifta på strømpene er Nøstebarns Madam Møllers strømper så vidt eg hugsar.

Gammal knapp frå mormors knappesamling.

Minstemann var kanskje ikkje overbegeistra over å stille som huemodell innandørs, men mammasamvittigheten min steig eit par hakk i det minste. Planen er å dele oppskrifta på denne hua med dåko, men eg må berre gjere nokre justeringar først. Den vart kanskje litt knapp i storleiken...

Nå står faktisk Ikea for tur. Me har vore utan lys i gangen i 2. etasje i nokre månadar, og nå er det på tide å fikse det :)

Ha ein god onsdag!!

41 kommentarer:

Brigg sa...

nei, for en søt lue! Fantastisk det nederste bilde:-) Jeg er på hekling og strikking til mine små også. problemet er at jeg begynner på fem prosjekt samtidig og fullfører dem ikke. hmm..akkja..blir vel ferdig en dag. god onsdag til deg og:-)

Lappeline ♥ sa...

Å så fin han var. Du har en kjempefin side.Har fulgt deg en stund.Du er flink.
Klem

Anemone sa...

Det var virkelig noen fine eksemplarer av lue og sokker! Synes de sokkene så skikkelig deilige ut. Tror du de går an å lage i voksenstørrelse også? Hihi.

Ha en god Ikea-dag!

Julia Hausfrau sa...

Fantastiske ting du strikker, er især vild med den fine blå hue (og babyen i den).

Jeg har givet dig en Kreativ Blogger Award, kig forbi og hent den, hvis du vil :)

Kh. Julia, som takker for alt den inspiration du byder på med din fine blog!

SiriR sa...

For en søting i så fin lue!
Kjempefine strikketing du har laget:)

En fugl i hånden sa...

Så fin en hue på det yngste febarn Linda. Kender godt det med samvittigheden og hjemmegjorte kreationer. For tiden får Emma Lucca kun søsterens aflagte tøj, fordi det er så meget mere herligt at give maya Emilie kreationer i gave - hendes alder taget i betragtning. MEN samvittigheden plager mig alligevel indimellem, så nu har jeg bestemt, at der inden længe skal sys nyt sengetøj til den mindste..

Din pakke blev sendt afsted i går i øvrigt.

God tur til Ikea
Hilsen Helle

Idun // Breidablikk sa...

God IKEA-tur! *skulle ønske det var meg* hihi
Herlig lue og sokker da! Selv arbeider jeg intenst med å bli ferdig med en strikket bukse til poden før det blir varmt igjen.. :p Men ting tar tid når beina må være hele 60cm lange! *stønn* spm de vokser!

Ha en fin dag! *klem idun*
Gleder meg til du legger ut lue oppskrift ;)

Vinterbarn sa...

Kjempefine plagg du strikker :)

Kjersti sa...

Herlig herlig herlig!
Klem Kjersti

ØSTRE ROER sa...

Så aldeles nydelig:) Ble veldig misunnelig nå:)
Klem

Kerstin sa...

Flotte ting du har laget. Han ser no fornøyd ut veslekaren :)
Ha en fin IKEA tur.

@afjo72 sa...

Han så da rett så fornøyd ut synes jeg :o) Jeg likte spesielt godt de grønne/hvitstripede sokkene jeg, de var kjempesøte :))

beate sa...

wow! du imponerer! er det noe du ikke kan? du tryller jo frem det en lekrere enn det andre!

kjempesøt fasong på den lua! herlige farger også!

ønsker deg en kreativ dag!

klem Beate

Barbros lille atelier sa...

Å, for noen herlig strikkeplagg! Nydelig lue til en liten sjarmør! Fikk lyst til å finne fram igjen strikkepinnene selv:-)

Ha en fin dag!

Klem

Guro sa...

Det var lenge siden det har vært noe strikket eller heklet her i bloggen din, desto kjekkere å se noe strikket nå. Startet ikke bloggen di mer som en håndarbeidsblogg? Mener å huske det, jeg har vel fulgt deg sånn ca fra begynnelsen :)
Lua ble jo bare fantastisk flott! Knappen gjorde seg virkelig.

Lisbeth sa...

Kjekt med håndarbeid.. Selv strikker jeg håndklær for tiden! God onsdag :)

Jannicke sa...

Ja, denne mammasamvittigheten ;o).

Du er knallflink, Linda!

Klem J.

Kathrine 'Glimt' sa...

oi så fin... skal vise den til 'strikkeklubben'

http://zoomienglimt.blogspot.com/2010/01/strikkedamer.html

Huset på terrassen sa...

Nydelige farger du lager i ! Elsker strikk og lillegutt var hærlig som modell :) Ha en fin-fin onsdag :) Klem Linda

Lilliannes verden sa...

Eg misunner talentet ditt. Tenk å berre kunne "mekke saman" ei så skjønn hue på ein kveld!
Du er så flink atte.
Ha ein fine onsdag vidare :)

Kort og Søm sa...

Det var en fin lue!!
Klem fredrikke :o)

Lillan sa...

nydelig!!

Ha en kjempe fin dag!

:)

Lillan

Sukkertøy for øyet sa...

Nydelige ting du tryller frem, luen var helt *smelt* Kjempe tøff:) Og med knappen som detalj var den komplett perfekt:)

FlinkeFlinke deg:)

Og for en sjarmør du har, nydelig liten prins.

Snuskebassa sa...

Knallflotte strikketing!
Og fargene var nydelige.
Angående Tapet-kofferten.
Det var mest kjedelige tapeter, og kun en liten rest med de skikkelig tøffe retrotapenene. Jeg kommer til å spare på dem, eller ramme inn som et bilde.
Prinsessa mente at 6-åringen kanskje kom til å ta skade av å bli minnet på disse tapetene han har på rommet sitt. Men, pytt pytt. Det er så mange gode medisiner nå til dags :-)
Men loftet er stort og om jeg kommer over mer enn jeg kan hanskes med... så gir jeg deg et pip :-)
Hilsen Liv

Refleksjon på livsvegen sa...

Flotte kle til ein liten sjarmør ;-)

Kaspara sa...

Hei Linda
Så superfine hjemmestrikkede klær til lillemann. Du er jammen meg effektiv.
Jeg er så imponert over å lese, at du har blogget i hele seks år! Du er jo så utrolig flink til stadig å servere oss rykende flotte nye innlegg! Jeg er blitt veldig avhengig av bloggen din.
Herlig krabbeteppe sydd av Nina (som jeg har truffet to ganger) Hun er superflink!
Her mysser det av gutter på 7 og 8 år. Tok med en haug fra skolen i dag. Nå har det vært vaffelspising og lekser, så blir det pizza og pølser etterpå. Nå "sniker" jeg meg til litt blogging, for de leker så fltt sammen.
Ha en flott kveld!
Klem Kaspara

Christine C sa...

Så flink du er! Supersøt lue til like søt gutt! Det så koselig med hjemmestrikkede plagg til barna :)

Jeg er ikke noe flink til å strikke selv, men har heldigvis svigerinner og venninner som forbarmer seg over meg.

Marianne sa...

Herlighet så finfine strikkeklær! Strikking er foreløpig en baug jeg ikke har klart å komme over; men jeg skulle så gjerne...
Legger du ut lueoppskriften skal jeg nok prøve meg..

Takk for herlig, varm og inspirerende blogg!

LILLY sa...

SOOOOOOO CUTE !! Bellissime calze,complimenti. =^_^=

Love Peace Pionies sa...

så herlig sett!!
den knappen var jo bare helt rå til..
klem K

Anonym sa...

Den lua var supertøff! Gleder meg til oppskriften kommer. Er i skikkelig redebyggermodus om dagen, så faller jeg for en strikkeoppskrift, så prøver jeg den!

KRUSEDULL sa...

Åååå,så flink du er!! Her var det masse, masse fint håndarbeid!!

victoria (huset i byen) sa...

Så utrolig flink du er, ble jo kjempe flott... Har selv prøvd meg på å strikke ullbukse, men ble ikke helt ferdig ennå, er ganske fersk i strikkinga ennå, men øvelse gjør mester...
Og for et flott bilde av en herlig liten kar....
ha en flott ikea tur...
klem victoria

Nooria sa...

Utrolig skjønne ting du har strikket! Jeg elsker ullklær både til meg selv og til barna... og det skader jo ikke at de er vakre i tillegg til komfortable og varme :-).

Marija sa...

Kjempe søt lue, ser ut som om den sitte godt på også! Gleder meg til oppskrift ;)

HønePøne sa...

Du er så flink!
Jeg er så imponert over at du dag etter dag, måned etter måned, og år etter år greier å komme med så flotte og inspirerende innlegg...! Du er unik! :)
Elsker de søte sokkene du strikket til Alma. De blir nok knallsøte på Simon også :)
Madeleine

Olstad sa...

Så søt lue. Jeg gjør som flere andre her og gleder meg til oppskrift.

Det var kjempe fine bilder i dagens inlegg. Flotte farger, pene ting og helheten var lekker.

Elins Strikkeri sa...

Kjempesøt lue og flotte sokker,og ein nydelig gutt!!

Pia sa...

En skjønn gutt med flotte strikka plagg!

lillesky sa...

Så skjønn med hjemmelaget flott lue!
Og de sokkene så kjempestilige ut!

Pusekatt sa...

Nydelig gutt og lue!

Har du selv strikka genseren han har på? Falt for den, jeg :)

Related Posts with Thumbnails