torsdag, oktober 23, 2008

Ønskeliste for ei lita prinsesse

Dei nærmer seg jul med stormskritt, og dei siste dagane har eg funne ein del ting ei lita snuppe kan ønske seg for eksempel :)

Denne dukkesenga kan kjøpast saman med stoff og materiale nok til å sy fire puter, fire dyner og fire madrasser. Utruleg søt ikkje sant? Eg har tenkt å gå gjennom loftet til mamma, og leite etter mine dukkesenger for å sjå om eg ikkje kan lage noko tilsvarandes :)
Her er ei betrakteleg dyrare, men like fullt knallfin dukkeseng frå Muffeladen :
Dette lavendeldukkehuset er nok ein draum for dei fleste småjenter:
Sjå denne nydeleg fine komfyren her :

Og denne fantastisk fine sydde konfekten - skulle nesten ikkje tru at den er laga i tekstiler:



Eg har tatt vare på mi tjorvendukke frå tidleg 80-tallet. Men den har desverre ikkje så søt frisyre lengre. Veit ikkje kva det var, men eg var liksom aldri så begeistra for denne dukka. Så mi tjorvendukke vart skamklipt i luggen, og fekk kortare hår i nakken...

Då vart det to innlegg på ein dag - ikkje verst det :) Ha ein fin torsdagskveld :)

18 kommentarer:

by Siv sa...

Her var det mye snaisent :)
Elsker den første sengen, skikkelig nusselig.
Har et gammelt dukkehus fra da jeg var liten med oransje tak og retro tapet. Lurer på å pusse det opp... Men dette dukkehuset var utrolig fint da :)
Ha en finfin kveld
*Siv*

Vår lille hage sa...

Hei!
Jeg har ei jente på 5 år, mye av dette hadde passet midt i blinken for henne...
Klem Simmas Hus

BO sa...

Der er komfyren som eg har satt på hold, ein hemmelig plass i Haugesund! Pluss to andre pakkar til frk. Dings... :-)
Komfyren skal vesleguten få! :-)

Ingunn sa...

her var det mye fint til prinsessa ja!!!konfekten kunne jeg også tenkt meg!;)

Gamlå sa...

Heisann

Her var det masse som en prinsesse kan ønske seg. Så masse fint du har funnet!!

Smilte bredt da jeg så tjorvendukke . Hadde også en slik som liten, men har den desverre ikke lengre. Husker butikken Birkemo i Stavanger hadde deler til disse dukkene da jeg var liten. Så når håret var blitt skamklipt eller en hånd bitt hul i...ja da bar det til Birkemo for nye deler. :).

Ha en fin kveld

Gamlå

Noralill sa...

Kjekt å sjå at andre er aktive på bloggefronten! Eg har visst hatt ein heller laber periode her inne.

..men eg måtte le når eg såg innlegget ditt i dag...hihi for eg trur me har vore på besøk på dei same nettadressene...Sat akkurat å såg på pris og storleik på den komfyren...og senga...og dokka! HAHA...

Utruleg søtt utstyr å ønske seg ja!!

Fire Hjerter sa...

Tjorven-dukken husker jeg også godt. Hadde en av dem, men var som deg heller ikke så begeistret for den. Min favoritt var en gutte dukke som jeg kalt Kristian (etter en søt gutt i barnehagen).
Ellers var det mange fine ting du hadde funnet til vesle feen.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

ÅHHHHH Tjorven,,, elsker Tjorven. Vet du, har en liten knallrød koffert, husker du de forresten som var i lakk... den er fullstappet i de lekreste 60 og 70- talls kreasjonene som min mor har sydd, og du vet hun er flink og sy. Alt til Tjorven var sydd/heklet og strikket likt som jeg hadde, he he
Den kofferten hadde du likt deg i, knallgøye stoffer. Vi snakker maxi og mini mote .....

Virkelig herlige barnesaker du viser, falt for alt jeg da, men har jo kjelleren fullstappet i mengder som prinsessen har vokst fra.. dukkeseng blant annet , himmel så mye det blir til slutt.
Ha det godt.
Klem

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Den første senga var utrulig søt :) og så smart med alle dei putene og dynene :) wow. :) sånt fantes ikkje den gang eg var ung.. :P hehe :D Ønsker deg ein fin kveld!! Godklem :)

mali-mo sa...

Så masse flotte ønske-ting! Lillemalien min hun ønsker seg bare sykkel hun. Til bursdagen som er nå rett før jul. "mamma, mali to å få tykkel inni pakken min" sier hun. Tenker hun skal bli festlig etterhvert som hun forstår at man kan lage en hel LISTE!!!! Hehe;)

Anonym sa...

Åh, jeg har arvet min oldemors dukkeseng, sammenleggbar til og med. Den er laget i smijern, og har først ett hvitt lag, og så ett grønt lag med maling, som er begynt å skalle av. Men fremdeles like sjarmerende. hehe
Synd jeg bare har gutter...

Merete sa...

Her var mange nydelege ting til ei lita snuppe :o)
God helg til dåko!!

Liv Elin sa...

Så mange flotte ting en kan ønske seg .....Husker også godt Tjorven dukken, og den sengen helt øverst var jo kjempemorsom da - skikkelig prinsesse på erten det der ! :)

Jeg er på jakt etter en litt solid dukkehus til jentene til jul. Og det du hadde lagt frem her var jo kjempefint da !

Ellers ønsker jeg deg en god helg !
Husrom & Hjerterom

Ann Helen sa...

Å, dån! Hadde enda barnerommet vært fyllt med noe av dette fremfor et lass med plast fra Toys r us..Dukkesengen var jo helt bedårende da.
God fredag!

Min Still By Maia sa...

Her var det mye fint for små prinsesser. Jeg har også vært på loftet å hentet ned min dukkeseng til datteren vår på to år. Men må innrømme at den hvite jernsengen med madrassene var utrolig søt! Moro å bli minnet om Tjorven dukken. Den hadde jeg glemt. Lurer på hvor min har blitt av..Jeg var jo kjempe glad i den. God helg klem

Ramme Alvor sa...

Hei du gode fe :)
Eg ser du syr mykje, i mange spanande stoff. Og lurer derfor på om det hender du bestillar stoff frå utlandet? Og om du gjer det, korleis havnar ein ut prismessig med moms og toll og alt det der som gjev staten te salt i grauten?
Har sett mykje fint utafø grenso, men usikker på kva prisar ein egentleg bør rekne med?

Ynskjer deg ein fin sundagskveld.
Britt

KATE ♥ sa...

Kunne tenke meg å leike litt med dukker ennå jeg. Åh tenk å ha et dukkehus som ingen roter i. Lillesøstra mi er 45 år nå så kanskje jeg kunne hatt det i fred. He he

Unknown sa...

ISC888 ติดต่อไลน์ไอดี เพื่อ สมัครสมาชิก หรือ รับเครดิตฟรี 300 บาท
สามารถสมัครเข้าใช้งานและเล่นได้ทุกที่ ทุกเวลา ในบ้านหรือนอกบ้าน ไม่มีอาการ กระตุก สดุด ระหว่างเล่น ทำให้คุณลูกค้าทุกท่านสามารถเพลิดเพลินไปกับ เกมที่ชอบ ทั้งยังมี บริการ ฝาก-ถอน โอนไว ภายใน 5 วินาที มี คอลเซนเตอร์ คอยให้คำปรึกษาและบริการ ถาม-ตอบ ปัญหาลูกค้า ตลอด 24/7.

เครดิตฟรี 300 คลิ๊ก!!!

Related Posts with Thumbnails